Deneyim Paylaşımı

Geçen hafta Adana’ya yaptığım yolculuk öncesinde iki günlüğüne araba kiralamak istedim. Bunun için internetten yararlanıp bir liste hazırladım ve önceliğim web sitelerinden rezarvasyon yapmaktı. Bildiğim kurumsal ve büyük firmaların web sitelerinde araştırma yapmaya başladım.

Kriterlerim:

1- Ucuz olması

2- Aracın otomatik olması

Uçuşum Cumartesi sabahı ve bazı nedenlerden dolayı Cuma günü karar verebilmiştim. Son gün olduğundan dolayı istediğime pek ulaşamıyordum. Sixt web sitesinde Nissan Micra bulmuş ama araç küçük olmasından dolayı kararsız kalmıştım. Başka firmaları araştırmaya başladım ve Avis ‘te araç buldum. Lakin otomatik olmasına rağmen hala istediğim kadar ucuz değildi.

Bu defa yerel araç kiralama firmalarının sitelerine giriyor ve online sistemlerinin sağlıklı çalışmayacaklarını tahmin ettiğimden telefon ile arama yapıyordum.

Genel olarak Manul aracı uygun fiyata buldum ama otomatik istediğim saatte yoktu.

Firma Listesine ise şuradan eriştim.

En sonunda Sixt e geri döndüm ama bu sefer araç kalmamıştı. Çağrı merkezlerini arayarak bunu teyit ettim. Rotayı bu kez Avis’e çevirdim ve Çağrı merkezinden rezervasyon yaptım.

Web sitelerinde yaptığım sorgulamalarda araç kullanımı 1 saati geçtiğinde ekstradan bir günlük bir ücret ile karşılaştım. Tabi 2 saat için fazladan ödemek yapmak istemiyordum. Bu yüzden Avis’i aradım ve aracı alış saatimi değiştirdim ve 2 gün için rezervasyon yaptım.

Ne öğredim:

1- Yerel firmaların oluşturduğu mağduriyetlerden daha fazla ücreti büyüklere ödedim.

2- Bir kaç saatlik için ekstradan ücret alınıyor bundan kaçınmak için başka yollar buldum. Hoş bir durum değil ve bunun için firma ile konuşmadım.

3- İnsanların benim yaşadıklarımı bilmesi ve buna göre hazırlıklı olmalarında fayda var diye düşünüp bu yazıyı yazdım ve bunu insanların kullanabileceği bir deneyim paylaşım sistemi haline getirilebilir mi merak etmekteyim.

4- Avis bile olsa aracı alırken dikkatli olmak gerektiğine karar verdim. Güven üzerine kurulu bir ilişki sonrasında sıkıntıya neden olabilir. Daha sonrasında buna değinmeyi düşünüyorum.

Bir Cevap Yazın

